Sunday, April 26, 2009

JKPKP PERLU MERAPATKAN JURANG PERBEZAAN FAHAMAN DAN IDEOLOGI

Gambar 1:
YAB Menteri Besar Perlis sedang berucap untuk Perasmian Blog JKPKP

Gambar 2:
Ketua Biro Bernama (Kiri), YAB Menteri Besar (Tengah) dan Pengarah Penerangan (Kanan) mendengar ucapan aluan Pengarah Penyiaran

Gambar 3:
Tayangan Blog JKPKP melalui skrin layar


Jawatankuasa Penyelaras Kementerian Penerangan (JKPKP) perlu berusaha merapatkan jurang perbezaan fahaman dan ideologi tertentu di kalangan masyarakat bagi mewujudkan keharmonian. Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berkata JKPKP sewajarnya menggunakan kekuatan yang ada bagi meredakan keresahan masyarakat yang sentiasa berhadapan dengan pelbagai isu.

JKPKP Perlis dianggotai oleh Jabatan Penerangan, Jabatan Penyiaran, Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) dan Bernama. Peranan RTM dan Bernama dalam melaporkan berita-berita semasa begitu juga dengan Jabatan Penerangan dan JASA yang sentiasa melaksanakan program yang boleh meningkatkan jati diri masyarakat kepada negara, katanya merasmikan Hari Terbuka Perlisfm sempena sambutan ulang tahun RTM ke-63 di sini hari ini.

Sempena hari terbuka itu, Menteri Besar Perlis turut melancarkan laman blog JKPKP yang boleh dilayari di http://northernmoi.blogspot.com. Turut diadakan ialah program uji bakat drama, uji bakat pembaca berita, kuiz, pertandingan deejay, demonstrasi masakan dan pameran.

Sementara itu Pengarah Penerangan Perlis, Sobki Saad yang juga Pengerusi JKPKP berharap orang ramai dapat memanfaatkan laman blog JKPKP untuk menyampaikan pandangan mereka. Katanya, pandangan orang ramai melalui laman blog itu sentiasa dihargai dan jawatankuasa tersebut tidak akan memandang ringan pelbagai isu yang dibangkitkan. (Sumber: BERNAMA)

2 comments:

  1. Syabas dan Tahniah....please this blog www.jkpkplabuan.blogspot.com...

    JASA W.P Labuan

    ReplyDelete

Hantar Komen Anda. Kami Akan Melayani Sebarang Pertanyaan Dan Padangan Anda. Terima Kasih.